Jest 1 254 909 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga

Zdjęcia w galeriach.

WPIS 21 b Wycieczka pod szczyt BOUKORNINE ścieżką z widokiem na morze

czwartek, 08 kwietnia 2010 13:04

Druga nasza wycieczka w góry zaczyna się zupełnie w innym miejscu. Jest to niedaleko od dworca kolejowego Hammam Lif (około 2-ch km do mojego domu). Taksówkarzowi proszę powiedzieć, że chcecie Państwo dojechać na osiedle Mohamed Ali, trzeba powiedzieć po arabsku "Haj Mohamed Ali", blog SPROLS po arabsku "IMARA SPROLS" (tylko jeden blok tam stoi).
Można też dodać, żę jest tam "suk nar sybyt" (bazar tylko w sobotę). Jezeli jedziecie Państwo z Borj Cedria, to patrząc w lewo w pewnym momencie w górach zobaczycie blok mieszkalny, za nim zaczyna sie nasza wycieczka.
Zobaczycie Państwo wiadukt dla ruchu kołowego, który przerzucony jest przez tory kolejowe, duży zakręt a przy nim światła, zaraz za światłami z lewej meczet, za meczetem skręcamy w lewo i jedziemy prosto do góry między małymi domkami. Ulica w pewnym momencie skręca w lewo, tuż za zakrętem skręcamy w prawo i pniemy się taksówką w górę. Na końcu ulicy pod górami jest 4-ro piętrowy dosyć długi, biały blok, z dwoma podwórkami. Ja mieszkam w drugim podwórku, w klatce B5 na 4-tym piętrze, razem z podejściami daje to w sumie 5,5 piętra. Zapraszam na kawę, poznacie Państwo natychmiast moje mieszkanie, bo mam białe plastikowe okiennice i 2 balkony z aluminum.
Jak dojedziecie Państwo do bloku, to proszę przejść za ogrodzenie bloku i udać się w lewo, zauważycie tam ścieżkę, która doprowadzi Was do wyznaczonej trasy turystycznej, zresztą, widocznej z daleka. Można zapytać też ludzi, zawsze ktoś tam jest i pokaże drogę. Ścieżką idziemy w lewo, morze mamy z prawej strony. Jest do przejścia około 2-ch km do żródła "AIN ZARGA". Czekają tam na  Państwa niezapomniane widoki! Jeżeli chodzi o zejście na dół, to w czasie marszu proszę obserwować ścieżki schodzące w kierunku morza, mozecie też Państwo wrócić do mojego bloku i uliczką schodzić na dół. Po drodze złapiecie taksówkę. Dla Państwa z hotelu DAR EZZAHRA, droga dojazdu wygląda trochę inaczej. Jedziecie taksówką na główną drogę, pod takim łysym szczytem i pod wiaduktem, w Hammam Lifie z prawej strony mijacie teatr, koniecznie taksówkarzowi należy powiedzieć "MASRAH", czyli teatr. Zaraz za teatrem droga skręca w lewo, i widać meczet, przed którym należy skręcić w prawo, dalszą drogę opisałam wyżej.
Ponieważ Wasza wycieczka przypadnie w letniej, gorącej porze roku, radzę się na nią wybrać skoro świt, proszę wziąć NAKRYCIA GŁOWY, BUTELKI z WODĄ i kawałek chleba dla zwierząt.
Powodzenia, zapraszam do galerii!
Helena Nabli

Wpis 21a Wycieczka górska do kawiarni "CHALET VERT"

środa, 07 kwietnia 2010 22:20
Pierwsza część wycieczki to kawiarnia znajdująca się w górach, niedaleko hotelu DAR EZZHRA. Czasami można dostrzec w górach dwie zielone kopuły, o tym miejscu właśnie myślę. Wybieracie się Państwo taksówką i proszę powiedzieć kierowcy, że chcecie dostać się do "cafe CHALET VERT". Od głównej drogi tzw GP1 (czytaj ŻP1) skręca się na początku Hammam Lifu, patrząc od DAR EZZAHRA w stronę gór. Przy skręcie jest blaszana tablica "CHALET VERT" i stacja benzynowa. Jedziemy w górę na parking. Urzęduje tam locha dzika, o imieniu MESAUDA, pod opieką pracownika służby leśnej. Daje mu się przysłowiowego dinara, a on karmi zwierzę chlebem i pilnuje, aby można było zrobić sobie zdjęcie. Patrząc w górę na zielone kopuły, z lewej strony mamy kawiarnię, do której trzeba zajść po wycieczce, a z prawej jest ścieżka turystyczna o długości niestety tylko 1 km. Z tej ścieżki nie zobaczymy morza, ale warto nią pospacerować nacieszyć oczy soczystą zielenią. Na wprost znajdują się schody prowadzące do zielonych kopuł. Należy tam wejść, skierować się w lewo i przed Państwem, na dole wspaniały widok na zatokę Tunisu, miasteczko EZZAHRĘ, KARTAGINĘ, SIDI bou SAID. Po spacerku, jeżeli nie ma taksówek na górze, schodzicie Państwo tą krętą drogą, którą przyjechaliście taksówką. Nie jest to daleko, a poza tym z górki!
Miłej wędrówki!

WPIS nr 21 WYCIECZKA na górę (DJEBEL) BOUKORNINE

środa, 07 kwietnia 2010 21:57
Drodzy Państwo!
Wpis ten jest przeznaczony szczególnie dla turystów, którzy wakacje letnie spędzą w hotelach, znajdujących się pod Tunise, chodzi ohotel DAR EZZAHRA i 2 hotele w Borj Cedria, tzn MEDI SEA i CARIBBEAN WORLD. Z obserwacji wiem, że turyści leżąc sobie na plaży, spoglądają też na masyw górski Atlasu o nazwie BOUKORNINE (szczyt o dwóch rogach) i zaczyna im się marzyć spacerek. Jest to możliwe, istnieje specjalna ścieżka turystyczna, która można wędrować. Trzeba tylko wiedzieć jak tam się dostać. Pomogę w tym Państwu, szczególnie, że bardzo lubię tę okolicę, i powiem więcej, ja mieszkam w tych górach.
Troszkę informacji ogólnych. Szczyt BOUKORNINE znajduje się w miejscowości HAMMAM LIF (18 km od Tunisu), jego wysokość wynosi 576 m. W roku 1987 utworzono tam park narodowy o powierz- chni 1939 hektarów. Rosną tam tuje, świerki alpejskie, wiosną kwitnie cyklamen perski, orchideje i dzikie tulipany. Jeśli chodzi o zwierzęta, to można spotkać tam dzika, jeżozwierza, kameleona lub dzikiego kota.Ciekawostka, w tym masywie górskim żyje sobie spokojnie najmniejszy ssak świata, a mianowicie ryjówka. Wybierając się na wycieczkę radzę wziąć ze sobą trochę suchego chleba, aby ewentualnie poczęstować dzika.
Ważna informacja dla Państwa, szczególnie osób, mających problemy z zatokami, naprzeciw teatru (masrah) w Hammam Lifie jest łażnia z gorącą wodą termalną, która pomaga w leczeniu tych schorzeń. Wynajmuje się pokoik z wanną dla dwóch osób na godzinę lub dłużej (koszt 4 dinary godzina). Z drugiej strony ulicy, jest jeszcze jedna taka łażnia, taksówkarzowi proszę powiedzieć, żę chodzi o "hammem termal".
Opis naszej wycieczki górskiej podzielę na dwie części, bo trzeba Państwu wiedzieć, że można sobie zafundować 2 różne spacerki.
Proponuje wybrać się wcześnie rano, wziąć okrycie głowy, wodę do picia i suchy chleb. Raczej w dzień nie macie Państwo szansy na spotkanie zwierzaków, ja z moich okien widzę dziki dopiero wieczorem, po zachodzie słońca. Przyjemnych spacerków!